Digital Dogme
Digital Dogme er din digitale andelsbevægelse.
Ambitiøse danske virksomheder er rygraden i Digital Dogme og bidrager alle til udviklingen af foreningen og udbredelsen af digitale erfaringer til andre virksomheder på tværs af brancher.
Digital Dogme videreformidler som de eneste i Danmark kurser og læringsforløb, der er udviklet og afprøvet af danske virksomheder. Vores medlemmer stiller eksklusivt deres læringsforløb til rådighed til gavn for andre virksomheder, deres medarbejdere og Danmark.
Vi kalder det den digitale andelsbevægelse: hvorfor opfinde den dybe tallerken to gange?
Activity Based Working
Den hybride arbejdsplads kræver nye tilgange til indretning af kontoret. Hos Danske Bank har man valgt en activity based workplace model, til at understøtte fremtidens hybride arbejdsplads. Med afsæt i Danske Banks arbejde med fremtidens hybride arbejdsplads stiller vi på dette læringsforløb skarpt på overvejelser og erfaringer med designet af en activity ...Agile metoder - med kontrol
Netcompany har i årevis leveret succesfuldt via den agile metode i både lille og meget stor skala - i særdeleshed fordi vi forener at kombinere metoden med behovet for styring og leverancesikkerhed. Der er en klar sammenhæng mellem værdiskabende projekter og den valgte leverancemetode - men hvilken? På dette læringsforløb undersøger vi Netcompanys ...Effektive styregrupper
Hvordan sikrer vi, at styregruppen ikke kun er et formelt eskaleringsforum, men en aktiv, arbejdende og engageret ledelsesgruppe med hånden plantet solidt på kogepladen? Der er en klar sammenhæng mellem velfungerende styregrupper og projekter der lykkes. Men hvordan skaber vi mere effektive styregrupper? På dette læringsforløb arbejder vi med at skabe ...Gevinstrealisering
Langt over halvdelen af alle IT-projekter vurderes til ikke at opnå de forventede forretningsmæssige gevinster – hvad skyldes det, og hvad kan vi gøre ved det? Hvis vi skal sikre, at de ønskede gevinster realiseres på de projekter vi igangsætter, skal vi ændre måden, vi tænker gevinstrealisering på. Det gør vi ved at flytte fokus fra leverancer og ...God IT Projektledelse
Leverance af høj kvalitet til aftalt tid - med fokus på fungerende løsninger og forretningsværdi. Den rigtige løsning, som ikke leveres til tiden, er ikke den rigtige løsning! På dette læringsforløb ser vi på, hvordan IT-projekter ledes, så den ønskede gevinstrealisering indfries rettidigt: - Hvorfor projektet skal leveres? Strategi, vision og mål. - ...Intro til hybrid ledelse
Coronakrisen har accelereret det hybride arbejde, og mange virksomheder overvejer lige nu, hvordan de kan fastholde de positive erfaringer og skabe et new normal til gavn for både trivsel og produktivitet. Men hvordan kommer man i gang med hybrid arbejde, hvordan klæder man ledere og medarbejdere på til at arbejde delvis på distancen eller i rene virtuelle ...IT-undervisningskoncepter
Enhver IT-implementering kræver træning i den nye løsning, men hvad er de vigtigste elementer i at udvikle, planlægge og gennemføre effektiv IT-træning som grobund for ny og korrekt digital adfærd? Hvis vi skal sikre etablering af ny og korrekt digital adfærd – og derigennem den ultimative realisering af de ønskede gevinster fra IT-løsningen – skal ...Leverandørstyring
Et godt leverandørsamarbejde kræver mere tillid end kontrol. Hvordan kan vi skabe et bedre grundlag for interesse- og tillidsbaseret forhandling, opbygge tættere og mere langsigtede relationer og derigennem øge potentialet for gensidig merværdi på begge sider af bordet? På dette læringsforløb arbejder vi med at optimere leverandørsamarbejdet ved at ...Masterclass: Hybrid ledelse
Selvom nedlukningen snart er ovre, vender vi ikke bare tilbage til arbejdet. Den hybride æra, hvor vi fleksibelt veksler mellem at arbejde hjemmefra og på kontoret, er allerede i gang. Men hvordan leder man i den hybride organisation? Hvordan sikrer du godt samarbejde, tillid og effektivitet i den hybride æra? Læringsforløbet er relevant for dig hvis ...Produktudvikling
Nystartede virksomheder har ingen indtjening før deres produkter kan sælges. Derfor handler det om så hurtigt og billigt som muligt at finde ud af, om der er interesse for produktet, og om det kan produceres og skabe overskud. Det kræver en struktureret tilgang, som kan anvendes hver gang, nogen får en god idé. Formålet er at finde ud af, om idéen ...